Kalite Koordinatörlüğü Kırıkkale Üniversitesi’nin yürüttüğü tüm faaliyetlerin
ulusal ve uluslararası standartlara göre bağımsız dış değerlendirilme,
geliştirilme, iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon süreçleriyle kalite
düzeylerinin tanınması ve onaylanması konusundaki çalışmaları planlamak ve
koordinasyonu sağlamak üzere 2015 yılında kurulmuştur.
Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’nin 23 Temmuz 2015 tarihli Resmi
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmesinden hemen sonra Kırıkkale Üniversitesi
Kalite Komisyonu oluşturulmuştur. Kalite Koordinatörlüğü ise Kalite
Komisyonu’nun görevlerini desteklemek ve birimler arasında koordinasyonu
sağlamak üzere çalışmalarını yürütmektedir.
Kalite koordinatörlüğünün çalışmaları şu başlıklar altında toplanmaktadır;
- Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri
doğrultusunda, eğitim-öğretim, araştırma geliştirme, toplumsal katkı ve
kalite yönetim faaliyetleri ile idari hizmetlerin değerlendirilmesi,
- Eğitim-öğretim süreçlerinin, araştırma
faaliyetleri süreçlerinin, idari hizmetlerin kalite değerlendirme - güvence
çalışmaları ile akreditasyon süreçlerinin işleyişi ve Kırıkkale
Üniversitesi’nin tüm süreçlerinin iyileştirilmesi adına çalışmalar yapmak,
- Kalite alt komisyonları arasındaki işbirliğiyle
ilgili çalışmaların sürekliliğini sağlamak.
- Birim Kalite ve Akreditasyon Komisyonları ile
işbirliği içerisinde çalışmalarında gerekli desteği sağlamak,
- Kurumsal göstergeleri belirlemek ve bu kapsamda
yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen
usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek,
- İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek, kurumsal
değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren
yıllık kurumsal iç değerlendirme raporunu hazırlamak,
- Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları
yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile diğer dış değerlendirici kurum ve
kuruluşlara her türlü desteği vermek,